تبلیغات
کمیسیون ارزشیابی و پیشرفت تحصیلی - الگوی بدیعه پردازی قسمت دوم

الگوی بدیعه پردازی قسمت دوم

تاریخ:یکشنبه 6 آذر 1390-06:06 ب.ظ





شرح زیر مربوط به یک جلسه ی بدیعه پردازی است که دراین شرح به شاگردان کمک خواهد شد تا مفهومی آشنا را در راههایی تازه ملاحظه نمایند .



عناوین

            فعالیتهای معلم

            فعالیتهای شاگرد

گام اول

معلم تصویر مادر بر روی تخته سیاه نصب می کند .سپس از دانش آموزان می پرسد که این تصویر شما را به یاد چه چیزهایی می اندازد.

 

 

 

 

                                        

دانش آموزان نظرات خود را به شرح ذیل ارائه می دهند.

 



                           فداکار

            خانه    

    

  برادر

             مهربان

خواهر

                                

                        آشپزی       دلسوز

 

 

گام دوم

حالا بیایید یک جور دیگر به مادر نگاه کنیم .برای مثال در ذهن خود به مادر مانند یک شیشه نگاه کنید.(به مادر با تمام ویژگیهایی که یک شیشه دارد ؛نگاه کنید.)

 

 

 

 

دانش آموزان نظرات خود را به شرح زیر ارائه می دهند.

 

شفاف

تیز

روشن

 

 


خردشدنی

شکستنی

براق

تمیز

برنده

                        شیشه

 

معلم از دانش آموزان که ازبین نمونه های بیان شده عجیب ترین آنها را انتخاب کنند.

دانش آموزان کلمه ی شفاف را انتخاب می کنند.

 

معلم از دانش آموزان می پرسد که چرا کلمه ی شفاف را انتخاب کردید؟

دانش آموزان جواب می دهند ،زیرا قلب مادر مانند شیشه شفاف است.

 

گام سوم

معلم از دانش آموزان می خواهد که خود را به جای یک شیشه ی شفاف بگذارند و احساسات خویش را بیان کند.

دانش آموزان نظرات خود را به شرح زیر ارائه می دهند

از پشت آن همه چیز پیداست.

شیشه ی

شفاف

کثیفی بر روی آن زود دیده می شود.  

تمیزی آن زود دیده می شود.

                                     

 

 

 

گام چهارم

 

ازبین نمونه هایی که بیان کردید؛آنهایی را که مخالف یکدیگر هستند؛انتخاب کنید.

 

دانش آموزان نمونه های زیر را بیان می کنند.

تمیزی

کثیفی

   

 

گام پنجم

 

اکنون حالتهای (خصوصیات) تمیزی و کثیفی را به مادر نسبت دهید.

{در دو جمله بیان کنید.}

 

دانش آموزان جملات زیر را بیان می کنند.

 

  قلب مادر پاک وتمیز است.

 


در قلب مادر بدی وکثیفی وجود ندارد.

 

 

گام ششم

 

 

معلم از بچه ها می خواهدکه هر احساسی نسبت به مادر دارند ؛در قالب جمله بیان کنند.

 

 

دانش آموزان احساسات خویش را به شرح زیر بیان می کند.

 

مادر دوستت دارم.

مادر مهربان ودلسوز است.

مادر زحمت کش است.

ما باید به مادر خود احترام بگذاریم.

 

 



داغ کن - کلوب دات کام
نظرات() 
http://brunildastolzenberg.jimdo.com
چهارشنبه 18 مرداد 1396 09:28 ق.ظ
Its like you read my mind! You appear to know a lot about this, like you wrote the book in it
or something. I think that you can do with some pics to drive the message
home a bit, but other than that, this is excellent blog.
An excellent read. I will certainly be back.
davidcwqcmchomo.exteen.com
شنبه 14 مرداد 1396 06:00 ب.ظ
An outstanding share! I have just forwarded this
onto a friend who had been conducting a little
research on this. And he in fact bought me dinner due to
the fact that I discovered it for him... lol.
So let me reword this.... Thanks for the meal!! But yeah, thanx
for spending the time to discuss this topic here on your
web site.
BHW
چهارشنبه 30 فروردین 1396 01:47 ب.ظ
Nice blog here! Also your website loads up fast!
What host are you using? Can I get your affiliate link to your host?
I wish my site loaded up as fast as yours lol
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر